Helsingin Kristillinen Musiikkikoulu järjestää odotetun orkesterin- ja kuoronjohdon kurssin yhdessä Saalemin musiikiväen kanssa keväällä 2017. Opettajina toimivat orkesterinjohdon ammattilaiset Juha Törmä, Jyri Nissilä sekä Teemu Hämäläinen.

Sisältö: johtamisen perusteet, partituurin lukeminen, puhallinorkesterin-, kamariorkesterin-, kuoron- sekä kaikkien näiden yhteisjohtaminen.

Keväällä 2016 järjestetylle kurssille kaikki halukkaat eivät mahtuneet mukaan. Nyt kurssi saa jatkoa! Osallistua voi niin aloittelijana kuin harjoittuneempikin kapellimestari. Kurssilla huomioidaan jokainen oppilas henkilökohtaisesti oman tasonsa mukaan. Kurssille otetaan 8 hlöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Harjoitusbändeinä toimivat Saalem brass, jousiorkesteri sekä kuoro. Kurssin hinta on 350 €/hlö. (vime vuoden kurssilaiset, Helsingin kristillisen musiikkikoulun opettajat sekä Saalemin musiikkiväki 250€).  Kurssi järjestetään Saalem-seurakunnassa, Näkinkuja 3, HKI.

Aikataulu ja sisällöt: HUOM! Muuttunut aikataulu!

3.-5.3. (pe-su) Perehdytys/tekniikkapäivä: johtamisen perusteet, transponoinnit, tahtilajit yms. Jyri Nissilä, Teemu Hämäläinen  Puhallinorkesterin johtaminen + sielunhoidollinen/johtajuudellinen osuus, Jyri Nissilä

25.-26.3 (la-su) Jousiorkesterin johtaminen, Teemu Hämäläinen

7.-8.4. (pe-la) Kuoron johtaminen, Juha Törmä

22.-23.4 (la-su) Harjoitukset kuoron, puhaltajien ja jousten kanssa yhdessä/ison kokoonpanon johtaminen. Ja su viimeinen kurssipäivä ja loppukonsertti klo 18.00, jossa jokainen kurssilainen johtaa 1-2 teosta. Ohjelma muodostuu koko kurssin ohjelmasta; kuoro, puhallinork., jousiork. ja kaikki nämä yhdessä. Teemu Hämäläinen, Jyri Nissilä

Perjantait työskennellään klo 17-21, lauantait klo 10-15, paitsi la 25.3 klo 10-17 ja la 22.4 tarkentuu lähempänä ja sunnuntait klo 14-18, paitsi su 23.4. klo 14-20.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen 19.2.2017 mennessä: hginkristillinenmusiikkikoulu@gmail.com